Syifa
Everything is different now.
Thursday, November 3, 2011 November 03, 2011 | 0 Comment(s)




Apa yang aku dah pendam sampai airmata aku mengalir tiba-tiba ni ? Lepas satu-satu hal menyemak kat otak aku. Nak pulak hari hujan, memang best la layan perasaan. Serious bosan dengan diri sendiri. Kadang terpikir nak jadi orang lain. Boleh tak bagi aku hidup tanpa masalah ? Aku tak kuat nak hadap semua ni.



Manusia cepat berubah and thats what I've learned ! Kalau dulu mula-mula kenal sweet sangat. Setiap apa yang kita buat mesti ade orang nak ambik tahu. Sampai kadang-kadang rasa rimas lah. Tapi takpe, at least kita tahu dia betul-betul ambik berat pasal kita.



Kalau kita sakit, tak menang mulut dia suruh kita makan ubat. Kalu kita tak boleh tidur, bersengkang mata dia jaga kita. Kalau kita merajuk, berjela-jela ayat dia nak pujuk kita. Dulu dia selalu conteng-conteng wall facebook kita. Seronok kalau ingat masa dulu. Walaupun kita gaduh, tak pernah lama-lama. Gaduh-gaduh manja je. Aku suka buat-buat merajuk sebab nak dipujuk. Pernah aku dengar kau menangis masa call aku. Tapi tu dulu.



Sekarang, salah cakap sikit dua-dua nak melenting. Aku dengan ego aku, kau dengan ego kau. Payah sangat nak bertolak ansur. Taktau mana silapnya, apa yang kau buat dulu dah jarang kau buat sekarang. Aku rindu kau yang dulu, tapi mustahilkan aku nak dapatkan kau balik.



Kenapa cepat sangat kau marah aku sekarang ? Baru sehari dua kita baik, dah moody semula. Dan kau jarang pujuk aku macam dulu-dulu. Aku tengah marah macam mana sekalipun, kalau kau pujuk aku cair jugak. Ni tak, aku badmood kau lagi badmood. Dan kau jarang dah bergurau dengan aku :'(






Aku tak suka kalau kau terus banding-bandingkan kau dengan aku. We're same ! Aku sayang kau atas dasar siapa kau sekarang. Masa silam kau aku tak pernah ungkit. Kau dah terus terang pun cukup baik bagi aku. Nothing secret between us now. And please stop blaming yourself. Everyone makes mistake, and we should learn from that. Aku dah nasihat kau, aku dah terus terang pun yang aku tak suka perbandingan ! So stop comparing between you and me.



Lepas ni aku cuba lah jadi macam kau. Aku keras ! Aku taknak menangis dah. Kalau kau tak mesej aku, aku taknak paksa-paksa kau. Kalau kau marah aku, aku buat taktau je. Aku akan buat sampai kau pujuk aku semula !



Takdir dah tertulis. Kalau kau bukan jodoh aku kau akan pergi jugak. Lambat atau cepat aku terpaksa jugak lupakan kau. Tapi aku harap kita kekal dan kau tak lupa janji-janji kau. Aku tunggu masa tu.



Tapi aku tau kau sayang aku. Cuma ade masa kau dah bosan dengan perangai aku. Mungkin ni balasan yang patut aku terima. 

Labels: ,