Syifa
Cuti-cuti Malaysia : Melaka !
Tuesday, December 27, 2011 December 27, 2011 | 2 Comment(s)

Assalamualaikum. Hello peeps !



My family and I went to Melaka last Sunday. So this entry should be updated yesterday tapi aku malas tahu ! Haha, entry kali ni penuh dengan gambar. Enjoy reading okay !



Pagi-pagi lagi dalam pukul 7.30 ma dah ketuk pintu bilik. Actually aku baru nak pejam mata time tu. Memang lemah la nak bangun tapi aku gagahkan jugak kaki untuk melangkah. After siap semuanya dalam pukul 9.00 naik kereta and bertolak. Singgah makan dulu kat bandar and abah pulak menyelenggarakan kereta. Betul ke aku eja tu ?






Kami sampai Melaka pukul 12 lebih. Ma ajak lepak kat Bandar Hilir je sebab kat situ best. Baru ni ma pergi kursus thats why dia tahu best. Tapi korang tahu tak, dua jam lebih kami pusing-pusing Melaka mencari Bandar Hilir. Puas follow signboard tapi sesat. Last-last abah tanya sorang pakcik ni and dia petakan kat kami.



Dah jumpa jalan yang betul tu traffic jam pulak. Sabar jela. Dengan bas, motor, kereta and orang ramai lagi. Tension la berjam-jam terkepit dalam kereta. Last-last sampai jugak kat Bandar Hilir ! First memang cari tandas. Masuk je tandas awam punyalah panjang kena beratur. Then ma ajak pergi makan dulu. Perut pun dah lapar gile !



Kitorang jalan kaki pergi Melaka Megamall and makan kat food court dalam tu. Dah siap kitorang snap-snap pulak kat bangunan sepanjang perjalanan kitorang nak ke Kota A' Famosa. Jalan kaki tu babe ! Tak lah jauh sangat.












Lepas berposing sakan kitorang naik river cruise pulak. Part ni paling best kot ! Even beratur punyalah panjang tapi tak terasa lama pon. Pemandangan tepi-tepi sungai tu sangat cantik. Kan best kalau pergi dengan pakwe. Haha.























Lepas naik river cruise tu hari pon dah petang. So kitorang cepat-cepat menuju ke muzium kapal pulak. Takde ape yang best sangat pon kat dalam tu. Lagipun aku pernah dah masuk, so kinda boring sikit lah. Perut aku pulak tetiba memulas. Aku jalan asyik pegang perut sebab memang rasa lain macam sangat ! Haha.









Lepas lepak kat muzium kapal lokasi seterusnya ialah menara Taming Sari. Memang panjang la beratur nak beli tiket an. Dari petang sampai malam duduk beratur barulah sampai turn kitorang naik. Tinggi woo ! Serius gayat.













Dah selesai melepas kejakunan naik mende alah ni kitorang pon balik. Nak keluar dari bandar tu jam jugak. Tapi aku tidur je. Sedar-sedar time nak berhenti makan. Alhamdulillah, kitorang selamat sampai rumah pukul 1 lebih. Penat tapi happy. Next time ajak ma pergi Langkawi pulak :D



Cuti sekolah dah nak habis ke haaaaa ?

Labels: ,