Followers

Tuesday, April 21, 2015

Takdir Tuhan

There's always a glitch behind everything. Sempurna tetapi datang dengan sedikit flaws. Contoh kau kaya, tapi hati kosong.. atau apa-apa seumpamanya. Tuhan tu adil. Kalau semua kemewahan, keselesaan, kecantikan, kebahagiaan dan kesempurnaan ada pada kita, mungkin akan timbul riak. Dan kalau kita sahaja yang diuji dengan kesusahan, mungkin kita jatuh, putus asa.

Pokok pangkalnya, bersyukur dan add on usaha untuk perbaiki kehidupan. Takkan nak termenung salahkan takdir ye kan?

Tuesday, April 14, 2015

Jodoh awak adalah cerminan diri awak

Yang si lelaki mengeluh : susahnya nak jumpa perempuan solehah sekarang

Yang si perempuan melabel : dah takde lelaki yang baik dlm dunia ni

Apa yang dirisaukan tu ada benarnya. Tapi eloklah kalau kita reflex soalan tu.. Tanya diri sendiri.

"Sudah cukup baikkah aku?"

Kadang kita terlalu sibuk menilai orang lain sehingga kita lupa untuk menilai diri sendiri.

Lelaki yang baik semestinya untuk perempuan yang baik. Begitulah sebaliknya. Jadi, kalau nak seseorang yang baik untuk pimpin kita, jom jadi baik jugak ��

Sunday, April 12, 2015

Pesan pada hati

Kadang-kadang, bila teragak aku nak keras dengan orang, aku fikir balik, orang -orang yang selama ni keras dengan aku, apa aku rasa?

Kalau aku macam nak hambur orang dengan amarah aku, aku terus teringat cemana orang hambur aku.

Jadi, kalau kau rasa nak buat sesuatu tu, fikir cemana kalau diri kau sendiri yang kena. Kalau kau seronok dihambur, maka teruskanlah...


SINGLE OHSEMMM, MAYBE ?.
 
Atas