Skip to main content

Saya relakan awak pergi !



MOHD SYAQIR BIN MUSTAFA



setahun aku tak pernah jumpe die . tapi ade sekali tu . aku ingat lg tarikh 10.10.09 . my c0usin tunang dkt jengka 7 . kebetulan mase tu ph0ne aku r0sak . and die tawarkn dri nak repair . aku p0n tanpe berfikir panjang janji dgn die nak jumpe kt kenduri tu la . nak bg ph0ne kt die . dengan berpeluh aku tggu , cari mane kelibat die . tibe2 aku ternampak due lelaki naik mt0r . sumpah aku tak tahu tu die sbb tak cam sgt . dlm gmbr lain . teng0k kt luar perghhhh , hands0me ! die tanye asifah ke ni sambil bwk mt0r . aku pon lari masuk rumah . tak sanggup nak berhadapan dgn die . malu , segan and macam2 lg . mule la aku terasa yg kami tak sesuai . aku buruk , takkan la die nak dkt aku . walaupun die pernah ckp yg die tak kesah rupa paras tp aku tetap tak percaye .



die call tanye nak jumpe kt mane . aku nak cancelkn tp kesian , die datang agk jauh , takkan aku nak suruh die balik macam tu je . aku suruh die tggu belakang rumah . aku duduk kt dinding tepi . bile aku nmpk die nak dtg aku mesej suruh die st0p and tggu kt situ je . punye la malu sampai aku pakse die jgn pandang aku . kebetulan ade kereta dkt situ . aku p0n letaklah ph0ne ats kereta . mase die ambik tu aku teng0klah die sambil menyuruk balik dinding tu , hands0menye . tu la first time kami jumpe . jumpe p0n tak macam jumpe . hubungan kami baik je lepas tu , aku merajuk die pujuk , die merajuk aku p0n merajuk . memang lawak . die duduk h0stel , kalau time gayut tu , aku dpt kenal perangai mmbe2 die . macam da lame knl la .paling best mse befday aku , kami gayut all the time . mase sch0ol break bulan 12 , kami semakin rapat even hakikatnye terpisah beribu batu .



bulan 6 tahun 2010 , genap setahun kami kapel , baru dpt jumpe face t0 face . mase tu nak ambik my ph0ne la . kami jumpe kt temerloh . aku bawak la mmbe  die p0n bawak mmbe , due 0rg jugak . s0 aku , dyla , and zura ni berangan la . dapat partner s0rang satu . sejam lepas aku sampai temerloh tu , die pon mesej ckp da sampai . terus aku cuak . mane aku nak lari . aku cakap aku dekat the st0re . die p0n kt situ jgk . terus aku menyorok dalam fitting room . dyla and zura suruh aku keluar . aku p0n keluar and pergi jumpe die . sekali lg , w0w hands0me ! die tunjuk ph0ne aku tp die tak bagi aku ambik . die cakap kena jalan dgn die dulu . aku p0n ik0t la . semua kedai kt temerloh tu kami masuk . tp tak beli p0n . just melawat . then makan time . mule2 die nak belanja kfc tp full . s0 mkn pizza je . dah kenyang kami lepak kt explanade . pergi sane naik kereta mmbe die . memang segan la . lepas tu die nak balik , payah nak let him g0 . but i have t0. takkan aku nak halang .


lepas first date ni , macam2 aku rase . aku rase die berubah . tapi die ckp tak p0n . perasaan aku je ke ? selang tw0 weeks aku pergi kenduri kawan aku , fiza ismail , dekat area uma die . jumpe la die kt situ . perlu ke aku ckp w0w hands0me ? tak perlu la kan . semua dah tahu tu . die kenalkn aku dgn m0m die . nmpak cm garang jep . die mntak my ph0ne , mule2 tak0t nak bg c0z ad pers0nal pic . at last , aku bg jgk . then tbe2 die ad menti0n nme Z . aku p0n sh0ck la . rupenye Z mesej aku . pggl aku syg2 lg . mmg muke die mse tu berubah tr0s . aku rampas ph0ne aku tp die lari . s0 berlaku la pergelutan kecil kt mjlis tu . finally dpt jgk ph0ne aku . tr0s aku dlte mesej tu . die dgn muke yg bengis mntak my ph0ne . aku bg n dy ckp mne mesej td ? aku diam , tr0s die tinggalkn aku mcm tu je . i've tried t0 explain , but he never gave me a chance . die ckp tak pe , tak kesah . 


lpas aku balik dr knduri tu , die send mesej . die ckp npe cmue gurls tpu die . sedangkn die dah jujur . aku tak tahu nak ckp ape lg . die mmg tak nak dgr . pujuk punye pujuk die sudi bg aku second chance . tp yg tak bez , lpas dr peristiwa ni , kami da lain . die mcm nak larikn dri . and aku selalu salah sangke . pernah die tinggalkn aku with0ut mesej and call . aku sedih . se0lah-0lah di gantung tak bertali



1.8.2010 , aku takkan lupa date ni sampai mmp0s . setelah hmpir 2 bulan die gntung aku tak bertali , akhirnya die call aku . mmg happy tak terkate . die pujuk aku , die ckp ph0ne die r0sak . die tanye npe ayt aku kt facebook mcm sedih je . aku ckp phm2 jela . and die ckp die tak pandai jge hati aku . s0 die ambik keputusan utk clash ! mase tu nak tercabut jantung aku . aku p0n tak membantah . diam je sambil nanges . mybe die dgr and die pujuk aku . setahun bersame , akhirnya aku terpaksa meRELAKAN DIE PERGI !





Comments

Popular posts from this blog

5 month

Thank you for staying even if you had so many reason to leave. You're my best friend my crying buddy and my Mr. Fix (you can handle my thunderstorm very well) I love you from the first day we met until now.

Majlis Anugerah Kecemerlangan PMR, SPM, STPM (DRB Hicom) - Part 2

Assalamualaikum.



Mana yang tak baca lagi part 1, click sini ye Part 1.



Sabtu 18 Mei 2013



Pagi tu aku bangun awal dengan jayanya, walaupun bengkek sikit sebab dalam rumah anjang tu memang takde line phone. Bangun je kena tunggu turn nak guna bilik air kat bawah tu, masing-masing malas nak guna bilik air atas.



Then dah bersiap cecomel tu maka haruslah bersarapan pula. Anjang belikan nasi lemak sambal kerang dan sotong. Serius memang sedap ! Sambal dia tak pedas langsung. Sesuai dimakan seisi keluarga, since anak-anak anjang semua kecik-kecik lagi. Memang tak makan pedas kan. Lagipon diorang semua dah bertahun-tahun kat London, ade la dalam 7-8 tahun stay sana. Lagilah tak tahan pedasnya.




Dalam pukul 8 pagi tu bertolak, dan ngam ngam sampai kat wisma DRB Hicom tu pukul 8:30 pagi, waktu pendaftaran. Punyalah ramai manusia. Maklumlah, DRB Hicom ade lebih kurang 30 anak syarikat. Dan anugerah ni untuk pelajar PMR, SPM dan STPM untuk semua anak kakitangan under syarikat DRB Hicom.



Jom layan g…

Another beautiful month with you

Ada harinya kita ngam, kita sekepala.. gurau kasar macam mana pon tak sentap, takde yg take it seriously.. Ada hari yg belum bukak mulut lagi dah mula terasa, berperang sampai habis peluru reload balik 14 kali.. Ada hari saya api, awak air.. Ada hari bila awak api, saya simbah awak dgn berbaldi-baldi air.. Dah faham A to Z perangai awak yg complicated, begitu juga sebaliknya.. Awak pon mula faham ragam saya yg kadang tak logik, merajuk tanpa sebab.. Happy 4 month sayang ! Thanks for everything, thanks accept me for who i am.. saya tak perlu risau bila dgn awak, saya tak perlu pakai topeng utk sembunyikan siapa diri saya yg sebenar.. this sounds soooo cheesy, but ILOVEYOU !! Kau yang terakhir.. namun masih yang pertama.