Syifa
Love Story : Beri saya peluang.
Saturday, October 15, 2011 October 15, 2011 | 0 Comment(s)




Lelaki : Saya mintak maaf sayang. Selama beberapa tahun kita kawan awak buat macam-macam untuk saya. Awak manjakan saya, awak tolong saya, tapi saya tak pernah hargai awak.


Perempuan : Kenape ye ?


Lelaki : ( diam, takde jawapan )


Perempuan : Saya sedih sangat sebenarnya. Saya dah bagitau dari awal, tolong terus terang dengan saya. Jangan menduakan saya. Kalau awak dah tak bahagia dengan saya, lepaskan saya. Kat luar sana ramai lagi perempuan yang boleh bahagiakan awak. Yang lagi cantik dari saya. Itu yang awak nak sebenarnya kan ? ( menangis )


Lelaki : Saya mintak maaf sayang. Saya mengaku yang saya dengan perempuan-perempuan tu ade hubungan. Tapi saya anggap diorang tu skandal saya je. Perasaan saya dekat diorang tak sama macam perasaan saya kat awak. Saya sayang awak sangat-sangat. Saya menyesal tapi saya taktau kenapa saya buat perangai buruk macam tu. Maafkan saya awak. ( menangis )


Perempuan : Mudahnya awak cakap. Langsung tak pikir perasaan saya kan ? Saya kat sini setia tunggu awak, terlalu percayakan awak, tapi apa awak balas ? Kenapa saya selalu jadi mangsa lelaki, apa salah saya awak ? Ape kurang saya ? Entahlah, saya dah letih dengan semua ni.


Lelaki : Bagi saya peluang sayang. Saya janji akan berubah. Saya sanggup buat apa saja demi awak. Tolonglah.


Perempuan : Awak dah lupa ke ? Saya dah bagi awak lebih dari 3 peluang. Semuanya awak sia-siakan. Dulu bila saya dapat tau awak ade perempuan lain hati saya hancur. Tapi saya masih yakin yang awak sayangkan saya. Saya taknak buat keputusan terburu-buru sebab saya sayangkan hubungan kita. Saya maafkan awak dan bagi awak peluang. Mungkin sebab saya terlalu lembut, awak pijak kepala saya. Awak curang belakang saya !


Lelaki : Saya mengaku tu memang silap saya. Tapi percayalah, saya sayangkan awak sorang je. Tolonglah terima saya balik. Saya bersumpah lepas ni takkan ulangi kesilapan yang sama. Saya perlukan awak sayang.


Perempuan : Baiklah, saya pegang kata-kata awak tu. Ini peluang yang terakhir. Tapi ingat, sayang dan percaya saya kat awak dah tak sama macam mula-mula kita kenal dulu. Saya harap awak dapat pikat hati saya semula.


# Selalunya perempuan kalau lepas buat salah dia akan mintak maaf dan takut mengulangi kesilapan serupa. Tapi kenape kebanyakan lelaki dah buat salah, dah mintak maaf tapi tetap buat lagi dan lagi dan lagi. Kenape ek ?


NOTA : Cerita ni rekaan semata-mata. Takde kena mengena yang hidup, yang koma ataupun yang dah meninggal. So jangan sentap okayy. Tapi mana yang terasa tu mesti ade kaitan kan ? Cepat-cepatlah berubah. Jangan mainkan perasaan orang lain. Dunia ni bulat. Kalau hari ni kau mainkan perasaan orang, esok lusa kena kat batang hidung kau pulak. Tu lah hukum karma.







Labels: