Syifa
Tamat :)
Monday, July 11, 2011 July 11, 2011 | 0 Comment(s)

hai



Assalamualaikum.


Now nak hupdate pasal Fiesta Bera baru2 nieh. Everything going smoothly. Even ni baru tour yg kedua, tapi meriah sangat. Lagi meriah dari tahun lepas kot. Artis2 yg datang pon ramai. Nak tau siapa? Jeng jeng jeng.




Fiesta Bera ni berlangsung selama 3 hari 2 malam. Start Jumaat sampai Ahad. Tiap2 hari tu aku pergi tau ! Muahaha, semangat la katakan. Nak pulak dapat parents yg jenis melayan, tak dapat den nak nolonggg.


DAY 1 : JUMAAT 8/7/2011


Time ni aku pergi hari malam kot. Saje nak tinjau2 dulu. Nak tengok gerai apa yg bukak, okey ke tidak. Al maklumlah, aku kan YB. Kena la melawat yedakkk ? Kebetulan ada forum perdana, dengar la sekali. Masa nak balik tu kan, aku tenung mamat yg lalu sebelah aku ni. Ehhh, macam kenal. Rupanya Zain Saidin. Perghh, memang handsome la dia berbaju Melayu hijau. Sebijikk macam omputeh ! nak bergambar tapi segan. Hehe.






DAY 2 : SABTU 9/7/2011


Hari Sabtu pulak aku pegi petang around 3 p.m sebab pagi tu abah aku keje. Sampai2 ada penyampaian hadiah pertandingan ratu kebaya, azan, nasyid and memasak. Then ucapan perasmian oleh YB Bera, Datuk Seri Ismail Sabri. Dah habis tu tengok artis2 makan ikan patin masak tempoyak yg menang pertandingan memasak tadi. Geng2 mak Gegar la yg juaranya. Lepas tu balik.





















Sebelah malam pulak ada konsert and persembahan artis2 la. Ada Roslan Shah and Didie Alias sebagai pengacara. Artis yg turut memeriahkan lagi Fiesta Bera 2011 ni Shah Jaszle, Faradhiya, Neelofa, Abby Abadi, Zul Arifin, Tam Suhaimi, Enot, Intan Ladyana, Zain Saidin, Syed Ali, Mohamad Mentor, JefryDin, Haiza, Fazli Zainal and Razali. Suasana memang best, riuh and gamat la layan kepala otak artis2 ni. Gila2 jugak diorang. Dah letih berdiri aku mintak izin dengan mak nak jalan2. #contohanakmithali Pastu pegi pusing2 tengok gerai dengan Gegar. Memang ramai la kot orang yg tegur, kejap2 panggil nama Gegar. Lepas dah puas meronda aku pegi balik depan pentas. Dalam pukul 11 p.m konsert pon tamat.









DAY 3 : AHAD 10/7/2011


Time ni aku pegi petang jugak. Sampai2 ada Battle of The Band, layan jela kan. Rock2 belaka, pecah gegendang telinga makkk ! Lepas tu pegi padang tengok perlawanan persahabatan antara artis2 and belia. Ada game futsal and netball. Dua2 artis yg menang. #okebahkalokaw Then balik semula ke dataran untuk sesi perasmian penutup oleh YB. Last sekali of cos sesi bergambar. Tapi takde pon gambar aku dgn artis2 ni. Malas nak berebut beratur panjang2. Haha.

















Labels: ,