Syifa
Kalau aku sedih ada orang peduli ke ?
Monday, October 31, 2011 6:03 AM | 0 Comment(s)





Assalamualaikum.



Tajuk macam pasrah je kan ? Entahlah, akhir-akhir ni aku rasa lain macam je. Ade sesuatu yang mengganggu, buat aku jadi tak tentu arah. Sumpah kepala rasa berat. Dengan exam, sakit dan segala masalah ibarat datang kejar aku. Buat aku tak boleh tidur malam. Dah banyak hari la aku tidur lambat. Mata mengantuk tapi tak boleh pejam. Memang semua aku buat serba tak kena ahh.



Tambah pulak orang yang aku sayang tiba-tiba macam dingin je dengan aku. Tak tahu mana silapnya aku layan dia. Rasanya habis lembut dah. Sedaya upaya aku cuba kawal emosi, jangan cepat menuduh dia. Aku nak sangat tanya kenapa dia macam ni tapi aku malas dah nak gaduh-gaduh. Takut nanti cara aku yang salah buat dia terasa.



Aku cuba mengalah ! Walaupun dalaman aku terluka. Apa salahnya aku berkorban perasaan pulak. Selalu dia je yang bersabar. Mungkin ni salah satu ujian buat aku. Aku kuat, tapi tak tahu sampai bila. Kesabaran aku ade had jugak. Kalau berterusan macam ni biarlah aku senyap buat sementara waktu. Berdiam diri lagi bagus kot. Harap-harap dia sedar dan dapat rasa ape yang aku rasa.



Tak perlulah dia banding-bandingkan antara aku dan dia. Masing-masing ade kelebihan serta kekurangan. Aku bersyukur atas kelebihan dia dan aku terima kekurangan dia. Aku suruh dia berubah tanda aku sayang dia. Walaupun aku ni tak baik, tapi bukan bermakna aku tak boleh menasihat. Kadang-kadang aku text dia panjang-panjang, luah perasaan la kononnye. Aku harap dia paham dan balas tanda pujuk aku. Tapi sedihkan kalau ape yang kita harap lain dengan ape yang kita terima ? Okay, tu situasi aku.



Aku tak tahu nak luah kat mana. Aku luah kat sini tak harapkan orang baca. Cuma bila aku meluah dalam bentuk tulisan sedikit sebanyak aku lega. Biarlah orang nak pikir ape pun, aku bahagia dengan dia. Cuma ada masa aku sedih. Aku harap dia sedar yang aku sayang dia dan keadaan kembali macam dulu lagi. Tu je aku mintak.



Kbai :'(

Labels: