Syifa
Karnival Jom Masuk U.
Sunday, January 15, 2012 January 15, 2012 | 0 Comment(s)

Assalamualaikum.





Harini sepatutnya aku gembira, tapi bertukar sebaliknya. Really hates this feeling ! Chill Syifa. Penat gila tau tak ? Malam tadi tidur lewat dan seawal pukul 6 pagi aku bangun bersiap. Pukul 6.50 dah sampai sekolah and tunggu bas.  Sejuk gile kot.


Then berhenti kat R n R mana entah. Cikgu suruh sarapan. Tapi perut aku ni meragam kalau makan pagi-pagi. So jalan-jalan jela dengan kengkawan. Then Gegar datang kasi duit tapi aku tak ambik pon. * gaduh * Pastu naik bas balik dan bla bla bla. Boringnyeeeeeeeeeeee !


Finally lepas rasa memual yang memuncak dalam bas, sampai jugak dekat Sultan Ahmad Shah International Convention Centre ( SASICC ). Perghh, ramai gila manusia berpeleseran dengan uniform sekolah. Jalan punya jalan jumpa pulak member masa kat sekolah lama, Dayat dengan Mujahid. Tegur diorang gitu-gitu jela.


Sebelum pergi, aku membayangkan dapat jalan sama-sama dengan Gegar. Tapi hampeh, batang hidung pon tak nampak * forever alone *. Pastu cikgu kasi pergi East Cost Mall ( ECM ) kat seberang tu je. Takde pape yang best pon. Bahu dengan kaki buat perangai so takde mood nak merayap.


Memandangkan lunch time dah tiba, kitorang decide nak cari tempat makan dulu. Then singgah kat pebenda entah nama tempat tu, Rasa Mas bla bla bla kot. Tengah syok berborak perghh, nampak Gegar jalan dengan perempuan lain. K cool. Member dia kan. Tapi jalan dengan aku tak nak pulak. Ahhh, stress gila babeng !


Muka aku dah berubah jadi hulk ! Rasa macam nak sepak kerusi meja dekat situ * k tipu *. Nasi baik member aku suruh aku relax. Fuhh, tarik nafas dalam-dalam. K tak nak tegur dia dah ! Time beratur nak tunggu bas dia datang kat belakang aku and tegur. Aku buat-buat tak dengar je. Pastu dia cakap aku bisu then blah. Tau pulak bengang. Dalam bas aku feeling nak mampus. Member aku kat sebelah setia genggam tangan aku. Sebak rasa.


Ondeway balik tu singgah kat R n R untuk solat. Aku dengan member ehem ehem so pergi merayap cari jambu. Mula-mula buat onar dulu dalam bas. Lepas boring ade budak laki ni suruh aku beli asam. Aku pun keluar la. Malangnye bukan asam yang aku beli tapi jambu. Wakaka, bengang diorang.


Time aku nak naik bas tu Gegar tahan then hulurkan aku Angry Birds. Aku pandang dia atas bawah pastu tanye nape. Dia cakap ambik la. Aku pun ambik, buat muka tak bersalah pastu blah. Member aku cakap dia nak pujuk ah tu. Ciss, aku nak merajuk lama tahu ? Dah sampai kat sekolah dia naik motor lalu sebelah aku pastu tanya abah dah sampai ke belum. Aku tunjuk ah abah kat depan. Terus dia blah.


Sampai rumah dia call and mintak maaf. Hati aku sakit sebenarnya. Kadang-kadang dia buat aku macam tak wujud je. Aku kat belakang dia tapi dia terus jalan depan. Langsung tak tegur aku. Dengan perempuan lain tegur pulak. Siap jalan sama-sama lagi. So sweet.


Aku perempuan. Bukan aku nak halang dia jalan dengan sesiapa but at least jangan la abaikan aku terus. If korang perempuan, mesti dapat rasa macam mana perasaan aku. Cuba bayangkan korang kat tempat aku. lain diharapkan, lain yang jadi. Acane tu ?


Bukan sekali dua jadi camni. Ingat, sabar aku ade had jugak !


Kbai !

Labels: ,