Syifa
Rentetan 2012.
Friday, January 4, 2013 1:34 AM | 0 Comment(s)

Ehemm, Hai, Assalamualaikum ! Happy New Year Peeps.


Seriously terketar-ketar tangan aku bila jari mula menekan Create a New Post. Mana taknya, last post aku bulan 8 hari tu.  By the way, am I too late nak wish Happy New Year ? Hahaha. Last year was a tough year I thought. Aku tak sangka banyak sangat peristiwa yang menimpa aku. So hari ni aku nak buat rentetan kisah hidup aku tahun 2012.


Februari 2012.
Hubungan yang baru menjangkau usia 1 tahun 4 bulan akhirnya terlerai. Aku terpaksa akur, Ashraf Hakim tinggalkan aku demi perempuan lain. Sedih tak terkata, pilu dalam dada. Aku merayu, tapi dia tak peduli. Dia tetap pergi bersama perempuan tu. Lama jugak aku ambil masa untuk terima hakikat. Berkat semangat dari parents and kawan-kawan, akhirnya aku move on. Yaa, aku takkan menoleh lagi.


Mac 2012.
Seorang lelaki berusia 23 tahun, Azim, datang bagi nasihat dekat aku. Well, berlaku sedikit pergaduhan between aku dan kekasih baru ex aku. Mungkin ramai yang tahu tentang ni. So Azim nasihat supaya aku merelakan kepergian Ashraf Hakim bersama perempuan tu, maafkan dia dan mula hidup baru. Berat permintaan tu, tapi aku cuba untuk tak peduli lagi perasaan cemburu ni. Dan akhirnya aku lekat pulak dengan Azim. Hahaha.


April 2012.
Hubungan aku dengan Azim hanya sebulan lebih. Aku yang tinggalkan dia. Sebabnya ? Dia masih hidup bersama bayang-bayang ex dia. Setiap kali keluar, dia cerita pasal ex dia. Ex dia inilah, ex dia itulah. Wahh, aku ni patung agaknye. Even dah putus kami still contact and berkawan. Masih di bulan April, aku berkenalan pulak dengan Arif. Everything seems to be fine until.......


July 2012.
1 July, we're broke up. Tiada siapa yang curang. Cuma dia tak jujur dan tipu aku. Bukan aku tak bagi peluang dia berterus-terang, tapi dia masih ingin menipu sehinggalah segalanya terbongkar. Dan aku lepaskan dia, sebab aku tak suka dibohongi. Kemudian di penghujung bulan 7 aku berkenalan pula dengan Zaha. Actually kami pernah contact sekejap before this, tapi lepas tu masing-masing senyap. Maklumlah dia kerja di Klang, always busy. Haha. Kali ni kami bertemu semula di dewan semasa menghadiri kenduri kahwin. First time bertentang mata, aku cepat-cepat melarikan diri. Selepas pertemuan yang tak diduga tu, aku dan Zaha kembali menjalinkan hubungan.


August 2012.
Aku dan Zaha, we're over kerana orang ketiga. Mungkin aku cemburu tak bertempat, tapi hati mana yang tak sakit bila perempuan lain bersayang-sayang dengan dia tanpa pengetahuan aku. Tak lama lepas tu aku berkenalan pulak dengan Asyim. Dia muda 3 tahun dari aku, iaitu sebaya dengan adik aku. Pada mulanya kawan-kawan aku tak percaya sehinggalah mereka lihat sendiri Asyim. Kalau tengok fizikal dan caranya, takkan perasan yang dia tu muda. Dia matang, lagi matang kalau nak dibandingkan dengan aku.


Oktober 2012.
Sekali lagi putus. Walaupun baru 2 bulan dengan Asyim, tapi perpisahan kali ni sama macam aku mula-mula berpisah dengan Ashraf Hakim. Sekali lagi aku berendam airmata, ke sekolah dengan mata yang bengkak, senyuman yang palsu. Kawan-kawan memang menyedari itu, dan ada jugak cikgu yang menegur tentang perubahan aku. Seringkali mengelamun, murung, dan tak banyak bercakap. Selalunya kelas tu riuh disebabkan aku. Keadaan ni amat membimbangkan sebab STPM hanya sebulan lagi. Dapatkah aku bangkit membina semangat ?


November 2012.
19 November, tarikh penentuan masa depan aku. Alhamdulillah, aku kembali bangkit, mengutip sisa-sisa kesedihan, cantumkan hati yang remuk untuk membina kejayaan. Harapan mak abah tak mungkin aku hampakan.


December 2012.
12 December, tamat sudah peperiksaan STPM. Syukur Alhamdulillah, kesemua paper dapat dijawab. Hanya mampu berdoa agar kertas-kertas jawapan aku selamat ditangan pemeriksa, jawapan yang aku tulis betul, dan result yang keluar nanti akan melayakkan aku untuk ke menara gading. Amin Ya Rab.



Labels: