Syifa
Genap setahun.
Friday, February 22, 2013 February 22, 2013 | 0 Comment(s)

Assalamualaikum !




Ye, kadang-kadang bila pikir balik memang rasa kelakar. From strangers become love, from love become strangers. Memang tu jeke putarannya ? It's amazing what a year can do. Yeahh, so true. Dalam setahun je, macam-macam terjadi. Kita tak boleh nak predict what comes after. Mungkin kita boleh rancang, tapi segalanya terserah pada Allah. Dia adalah sebaik-baik perancang.


First time aku jumpa dia, aku tak sangka yang dia akan jadi salah seorang orang terpenting dalam hidup aku. Yela, mase tu masing-masing poyo. Aku pandang muka dia, dia pandang muka aku dengan pandangan yang kosong. Ibaratnya perut tengah kenyang, lepas tu kau tatap sandwich basi. Takde rasa pape kan ? Tak bernafsu ? Haaa, macam tu la perasaannya. 


Dah kenapa sandwich pulak jadi mangsanya ? Ok ok serius.


Tapi lama-kelamaan bila dalam hati dah timbul rasa sayang, masa ni jangan cite la. Berbunga-bunga habaq hang. Kentut pon wangi je, bau ikan siakap masak 3 rasa. Aku pernah rasa yang dialah lelaki terakhir dalam hidup aku, takde orang lain dah. Mungkin sebab aku terlalu yakin, Allah tunjukkan kuasanya. Dah tak kemane hubungan tu. Sobs sobs. Tapi bukan tu aku nak cite.


Sebenarnya bulan 2, cukup setahun aku putus dengan Gegar. Setahun ! Alhamdulillah, I'm fully recovered. Dulu kan aku down sangat-sangat lepas clash. Sebab kononnye dia cinta mati aku, paling lama couple dengan aku. Lepas putus dia ade mintak getback, pernah sekali aku terima, tapi dia tak hargai peluang kedua yang aku bagi. Dan maaf, takde peluang ketiga or keempat okay.


Baru ni dia ade contact and tanya sama ada aku sayang dia atau tak. Tipu la kalau tak sayang, tapi 1% je sekarang. Lagi 99% rasa aku terhadap dia dah aku campak jauh-jauh. Setahun berlalu, waktu yang panjang untuk aku pulihkan semula keadaan, cari semangat yang hilang. Alhamdulillah, tak sia-sia.


Kini aku bangkit, mebuktikan yang ku tak sakit. Haha, Najwa Letih.


Tak hairanlah setahun macam-macam boleh berlaku. Sebab setahun ade 365 hari, 12 bulan. Sehari ade 24 jam. Sejam ade 60 minit. Seminit ade 60 saat. Terlalu panjang waktu untuk aku mengandaikan apa yang akan berlaku. No wonderlah !


p/s : Hati aku dah letih mencintai dan terluka. 

p/s : Single means happy !

Labels: ,