Syifa
Amaran. Entri penuh dengan gambar !
Friday, February 24, 2012 February 24, 2012 | 0 Comment(s)

Assalamualaikum.


Sory mendiamkan diri untuk beberapa hari. Aku dalam proses mengumpul semangat sebab ni. Tipu la kalau tak sedih tapi life must go on right ? Luka aku belum pulih sepenuhnya tapi Alhamdulillah beransur pulih dari hari ke hari. Now dia dah happy tanpa aku. Mungkin kenangan setahun lebih tu takde pape bagi dia. Takpelah, asalkan dia bahagia :')


Tetiba rasa nak update pasal cerita seminggu yang lepas. Aku ada join event kerja abah dekat Gambang. Actually ni bukan first time pergi sana so takdelah excited nak mampus. Cuma aku seronok sebab dapat naik bas ! Rasa nak melompat plus menjerit bila abah bagitahu yang rombongan ni nanti naik bas. Dua buah pulak tu, padahal staff bukannye ramai sangat. So dalam bas memang lengang ah.


Dalam pukul 6 dah sampai kat pejabat abah. Abah as a supervisor mestilah kena mengatur anak buahnye. Haishh, anak buah dah besar-besar tapi payah kemain nak dengar arahan. Sebuah bas untuk budak laki yang bujang and sebuah bas lagi untuk staff yang pergi dengan family.


Naik je bas muka aku yang paling teruja sekali. Punyalah banyak kosong sampai dua seat boleh duduk sorang je. Aku bersila, bersimpuh, terlentang baik punya. Tapi sumpah tak tipu, sejuk gila dalam tu. Ehh, aku cerita ni macam korang tak pernah naik bas je kan ? Punyalah detail ayat aku. K abaikan. Orang jakun memang gini.


Nama event ni Alam Flora Staff Get Together. Actually CEO Alam Flora nak jumpa penyelia and pekerja area Pahang ni. So setiap negeri dia akan hantar dua buah bas and free tiket masuk kat Gambang plus T-shirt. Sampai je kat tempat pendaftaran tu pukul 9.30. Punyalah ramai orang dari seluruh daerah kat negeri Pahang ah. Lepas settle daftar terus masuk dalam waterpark tu. Memang dapat masuk awal lah kan ?




Lepas salin baju tu ape lagi, adik-adik semua terjun kolam. Malangnya aku hanya jadi orang suruhan yang kena usung beg ke sana ke mari sebab aku tak boleh mandi ! Okay, urusan perempuan. Gila sedih tengok orang berjimba dalam air. Lagi sedih bila orang tanye '' tak mandi ke ? ''.



Ni adik aku dengan member dia. Teruuja sangat-sangat sebab diorang baru first time pergi.






Then tengok telematch. Seronok ah jugak tengok diorang main game. Mengeratkan silaturahim gitu. Sebab walaupun kerja bawah satu company, tak bermakna diorang kenal antara satu sama lain kan ? Yang duduk Raub, Cameron, Kuantan, Maran  mana kenal orang-orang Bera ni. So dengan adanya event camni, hubungan tu makin rapatlah. * sumpah ayat gaye keling *










Dah habis acara kat sini kitorang gerak ke hotel pulak. Makan tengah hari and upacara penutup gathering ni. It was so fun sebab dihiburkan dengan beberapa orang artis. CEO Alam Flora ni ialah adik kepada Datuk Jalaludin Hasan. So dia invite abang dia sekali ah.









Adik aku, member dia dengan abah siap berjoget lagi time lagu dangdut. Memang havoc la bila semua budak laki bangun joget sama.




InsyaAllah esok buat bbq dekat pantai Rompin pulak :')

Labels: ,